Z ve Y kuşakları mesleki seçimlerinde doğaya saygılı markaları tercih ediyor


Ticaret ve ihracat tüm yönleriyle masaya yatırılacak. Ticaretin tüm paydaşları 27 Eylül günü 42 Maslak AVM, ESA Arena’da hibrit olarak gerçekleşecek olan FutureCommerce360 Konferansı’nda Hakan Göl Z kuşağı ve Y kuşağının beklentilerini anlatarak birçok önemli konuya değinecek.

Alkaş’ın düzenlediği FutureCommerce360, ticaretin geleceğini sektörün tüm paydaşlarını bir araya getirerek masaya yatıracak. Birçok üst düzey karar verici, fikir önderleri, çok kanallı perakendeciler, online perakendeciler, lojistik ve stok yönetimi şirketleri, dijital pazarlama şirketleri, e-ticaret teknoloji sağlayıcıları ve girişimcilerin yer alacağı konferans güncel sektör konularını ayrıntılı olarak işleyecek.

Deloitte Türkiye, Danışmanlık Hizmetleri Lideri ve Fütüristler Derneği, Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Göl ise ‘Deloitte Z Kuşağı ve Y Kuşağı Anketi ve Müşteri Deneyimi Etkileri’ isimli oturumu esnasında çarpıcı konulara değinmeye hazırlanıyor. Hakan Göl, FutureCommerce360’a kısa zaman kala oturumunun bazı konu başlıklarını paylaştı. Tüketici ve çalışanların hem globalde hem Türkiye’de gittikçe artan yaşam maliyetlerinin duyduğu endişenin altını çizdi. Artan maliyetlerin bir sebebinin de sürdürebilirlik veya sıfır karbon gibi başlıkları kullanmak isteyen üreticilerin fiyat artışına gittiği ve erişilebilirliği daha çok azalttığını da dile getirdi. Devamlı kullanıcı bulamayan ürünlerin karşısında Z ve Y kuşaklarının ekonomik kaygılarını da araştırdıklarını dile getiren Hakan Göl, ev satın alma, aile kurma gibi konularda zorluk yaşadıklarını düşünen gençlerin, hayat pahalılığı, işsizlik ve iklim değişikliği gibi sorunları öncelikli olarak gördüğünü de belirtti. Özellikle iklim değişikliğinin yaşam tarzı ve kariyer kararlarını etkileyen bir faktör olduğunun altını çizen Göl, çarpıcı rakamlar paylaştı: Z kuşağının %55’i ve Y kuşağının %54’ü bir işi kabul etmeden önce markanın çevreye olan etkilerini araştırıyor. Çevre ile ilgili kaygıları sebebi ile Z jenerasyonunun %49’u, Y jenerasyonunun da %54’ü iş değiştiriyor veya yakın gelecekte değiştirmeyi planlıyor. Yine Z kuşağının %50si ve Y kuşağının %46’sı iş verenlerine iklim değişikliğine karşı aksiyon alınması için baskıda bulunduğunu ifade ediyor. Bu rakamlara karşın Hakan Göl, ekonomik sıkıntıların Z ve Y kuşakları için sürdürebilirlik ve çevre problemlerini öncelik sırasına koymalarını zorladığını da ifade etti. Bu anlamda Z kuşağının %59’u ve Y kuşağının %60’ı daha sürdürülebilir servis ve ürünler için daha çok para harcamayı göze alırken %50’nin üzerinde bir rakam bu kararın ekonomik duruma bağlı olarak zorlaşabileceğini, hatta imkansız olacağını düşünüyor. Böylelikle de ‘Greenwashing’ yani ‘yeşil badana’ gençler tarafından sorgulanmaya başlıyor. Gençler bir şirketin gerçekten ne kadar yeşil olduğunu ve verdiği taahhütleri ne oranda gerçekleştirdiğini araştırma eğiliminde.

Ayrıca, geleceğin meslekleri konusunda Z ve Y kuşaklarının görüşlerine de değindi. Bu genç kuşakların, dijital dönüşümün hız kazandığı bir çağda, veri analisti, yapay zeka uzmanı, siber güvenlik uzmanı gibi teknoloji odaklı meslekleri tercih etme eğiliminde olduğunu belirtti. 

Hakan Göl oturumu esnasında ayrıntılı olarak gençlerin etik kaygılarına değineceğini belirtti. Yeni kuşakların iş yerinde değerleriyle uyuşmayan görevleri reddetme ve iş tekliflerini geri çevirme eğilimi gösterdiğinin altını çizen Göl, aynı zamanda Z ve Y kuşaklarının işverenlerinden sürdürülebilir kararlar almalarına yardımcı olmalarını ve düşük karbonlu ekonomiye geçiş için becerilerini geliştirmelerini istediklerini de anketlerinin bir sonucu olarak bulduklarını bildirdi. Sürdürülebilirlik ve yeşil enerji alanlarında çalışarak dünyanın geleceğine katkıda bulunma isteğinin de bu kuşaklar arasında yaygın olduğunu belirten Göl, bu jenerasyonların çalıştıkları şirketlerin elektrikli araba, solar panel, toplu taşıt araçlarının kullanımını çoğaltmaya dair girişimler kullanmalarına önem verdiklerini belirtti. Z ve Y kuşaklarının şirketlerinden beklentileri arasında çalışanlarını sürdürebilirlik üzerine eğitmeleri, plastik kullanımının azaltmaları, çalışma ortamlarının daha yeşil hale dönüştürülmesi gibi noktalar da yer alıyor. 

 

Deloitte hakkında: 

Deloitte, dünya genelinde faaliyet gösteren bir profesyonel hizmetler firmasıdır. Şirket, denetim, vergi, danışmanlık, kurumsal finansman ve risk yönetimi alanlarında hizmetler sunmaktadır. Deloitte, müşterilerine iş dünyasındaki zorluklarla başa çıkmalarına yardımcı olmak için geniş bir uzmanlık ve kaynak yelpazesi sunmaktadır. Türkiye’de de uzun yıllardır faaliyet gösteren Deloitte, iş dünyasına değer katma konusundaki taahhüdüyle tanınır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir